Gateway of India and The Birds Nest..

Det blev ingen Darjeeling Limited ikväll, det blev en dokumentär om "The Birds nest". (Huvudarenan under OS som jag tidigare visat en bild på) och Bombay Dreams som visades på SVT1. Roligt att se bilder från Bombay istället för nordöstra Indien.. Man blir glad och längtar tillbaka, jag saknar Barista Coffee som hade grymt goda glassdrinkar.. Sen var det en bild i filmen på Gateway of India vilket är en stor port till minne av det brittiska kungaparets besök 1911. Våran sista kväll i Bombay (Mumbai) den 22 April iår, åkte vi en av båtarna som är på bilden om ni klickar på tidigare länk. Båten gick till Elefantön där vi kollade på grottempel, uthuggna grottor med gudar uthuggna i bergen på väggarna. Hursom helst, när vi kom tillbaka och klev av vi Gateway of India igen började en äldre man tala vid oss, försäljare tänkte vi men han fortsatte bara och sen bjöd han på Chai te på ett fik.. Harish hette han, riktigt trevlig man som ägde en mjukvaruföretag. Han ville bjuda oss till hans cricketklubb så vi kunde få bada i poolen.. Jag fick ett mejl för ett par veckor sedan, coolt att han kom ihåg oss.. Jag har svarat men inte hört något mer; antingen förstod han inte min engelka, antingen hamnade det i någon skräppost (jag fann hans mail i min skräppost).

Nu har jag tjatat iväg lite tid här på bloggen om minnen från Indien, ett land värt att se.!. Och även Birds nest är något att se, men det är bara slå på TV appareten under OS så får ni se den otroliga byggnad!!!


OS Huvudarena i Peking Feb-08
Birds Nest                           Harish

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback