Kommer Holm se ribban?

Vilket jobb att åka jorden runt för att springa 100 meter och sedan åka vidare.. Stefan Holm åker till Peking för att hoppa över en stång, sen åker han hem till Kil. Alshammar åker dit för att simma 100 meter, Klüft för att leka i sandlådan och andra för att kasta lite boll.

Tänk va bra jag ändå har det, allt dom åker till Peking för att göra kan jag göra här hemma :)

Men denna bilden  oroar mig lite, inte för att  det är OS i peking utan mest för miljön.. Här i väst är det väldigt mycket miljötänk och visst är det bra, men det hjälper fan inte om dom håller på och släppa ut för oss därbortiöst. Men men, vi  bidrar väl ganska stark till det genom vår konsumtion utav varor tillverade världen över.. Nåja, för att göra allting lite gladare och trevligare kan jag  berätta att i Peking var det väldigt dålig luft redan när jag var där för 6 månader sedan, men jag har tagit en bild på den då icke klara OS-arenan och riktigt så förorentat som det är på aftonbladets bild var det inte i verkligheten.. Fast det går väl upp och ner..

OS Huvudarena i Peking Feb-08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback